Pages

luni, 16 septembrie 2013

Pizza cu blat din fulgi de ovaz

Daca iti plac fulgii de ovaz cu siguranta reteta asta de pizza o sa fie pe placul tau. Daca nu esti fan fulgi de ovaz, nicio problema, gustul este aproape identic cu cel al unei pizze traditionale.

Pentru a va convinge si a schimba mentalitatea conform careia "ovazul este pentru animale", iata cateva dintre proprietatile lui:

Reduce nivelul de colesterol – datorită prezenţei beta-glucanului, o categorie specială de fibre solubile.
Întăreşte sistemul imunitar – tot datorită fibrelor din ovăz pot fi prevenite infecţiile bacteriene şi virozele respiratorii.
Protejează inima – antioxidanţii din ovăz luptă împotriva acţiunii radicalilor liberi, protejând vasele de sânge împotriva depunerilor de colesterol, responsabile de apariţia bolilor de inimă.
Reglează nivelul de zahăr din sânge – fibrele conferă senzaţia de saţietate şi ajută la îndepărtarea poftei de dulce, prevenind astfel fluctuaţiile glicemiei.
Reduce riscul de diabet de tip 2 – datorită conţinutului ridicat de magneziu din ovăz se va reduce rezistenţa la insulină, principalul factor de risc în apariţia diabetului zaharat. În combinaţie cu produsele lactate, ovăzul poate reduce cu până la 50% riscul de diabet, atât în cazul femeilor, cât şi al bărbaţilor.
Previne instalarea cancerului de sân – în special la menopauză, femeile au nevoie de fibre din cereale integrale pentru a reduce riscul de cancer mamar. Studiile indică faptul că femeile care consumă ovăz înainte de instalarea menopauzei au cu 41% mai puţine riscuri să se îmbolnăvescă de cancer de sân. Riscul poate fi şi mai mult redus, respectiv cu 30 de procente, dacă, pe lângă ovăz, includeţi în meniu fructe proaspete care sunt excelente surse de fibre.
Copiii sunt feriţi de pericolul astmului – dacă mănâncă încă de la vârste fragede ovăz la micul dejun.
Reduce apetitul – ovăzul deţine proprietăţi de control asupra hormonilor foamei, astfel că te vei simţi mult mai sătul după ce mănânci un bol de ovăz cu lapte, prevenind astfel acumularea kilogramelor.
Te scapă de corvoada laxativelor – conţinutul bogat de fibre promovează un tranzit intestinal sănătos, astfel că nu vei mai avea nevoie de laxative, medicamente care pot avea efecte adverse grave precum slăbirea excesivă şi malnutriţie, în special în rândul persoanelor vârstnice.
Reglează nivelul tensiunii arteriale – prin acţiunea benefică a fibrelor asupra circulaţiei sangvine pot fi prevenite bolile cardiovasculare, “ucigaşul” numărul 1 la nivel mondial.
Reduce stresul oxidativ – prin acţiunea antioxidanţilor care luptă împotriva acţiunii nocive a radicalilor liberi. Astfel, poate fi întărit sistemul imunitar şi se reduce în mod natural stresul oxidativ, vinovat de creşterea transaminazelor, factor de risc major al apariţiei ficatului gras.
Ajută la controlul greutăţii corporale – fibrele din ovăz absorb cantităţi mari de apă astfel că te vei simţi mai sătul pe o perioadă mai mulgă de timp şi vei mânca mai puţin, aspect care se va răsfânge în mod pozitv şi asupra siluetei. (fragment preluat de pe csid.ro)


  Acestea fiind zise, sa trecem la treaba.

Blat:
- 5 oua
- 1 3/4 cana fulgi de ovaz

Blatul il faci in functie de tava in care vei coace pizza. Eu am avut o tava ovala din sticla termorezistenta de aprox 40 cm lungime si am folosit 5 oua si 1 3/4 cana fulgi de ovaz.
Daca tava ta este una mai mica poti folosi 3 oua si o cana de ovaz, iar daca este mai mare poti dubla cantitatea.
In afara de oua si ovaz nu mai ai nevoie de altceva pentru blat. Important este sa poti intinde amestecul  cam de 5 mm grosime.

Ingrediente pizza:
- 7-8 linguri sos de la gogosarii in sos mustar sau poti pune bulion/sos de pizza
- 1 ceapa rosie
- 1 carnat semiafumat
- 1 ardei capia
- cas afumat (se poate pune cascaval sau alt tip de branza)

Dupa ce am intins blatul de fulgi de ovaz cu oua batute in tava am adaugat pe rand ingredientele: 4 linguri de sos, carnatul taiat felii, ceapa taiata felii subtiri, ardeiul, casul afumat si iar vreo 3-4 linguri de sos pe deasupra.
Eu nu am adaugat sare in blat sau pe deasupra din cauza casului care era foarte sarat si as fi riscat sa stric tot. Dar daca folositi cascaval sau branzeturi dulci puteti pune un strop de sare si eventual piper daca doriti. 
Am incins cuptorul timp de 3-5 minute, am bagat tava si am lasat-o la foc mic aproximativ 30 de minute.
Mirosea divin in bucatarie si gustul a fost pe masura.
Nu se simte prea mult gustul de fulgi de ovaz, atata tot ca blatul este mai dens decat unul facut din faina alba si poate parea ciudat la inceput.
Ce mi-a placut foarte mult este ca iti da o senzatie de satietate fara a te simti greoi si incarcat.

Spor la bucatareala :)











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...